Licencēts mācību centrs LANDO. LR IZM Lic. Nr. 3360800220

Adrese: Rīga, A. Čaka iela 83/85 Tāl.: +371 67273009, +371 29433553

Pozitīva attieksme pret dzīvi

Jūs varat kļūdīties no bērna dzimšanas pirmās dienas. Jūs ne tikai kontaktējaties – jūs veidojat viņa attieksmi pret dzīvi. Svarīga ir savstarpējā mijiedarbība ar bērnu jau no pirmajām dzīves dienām. Viņš taču lieliski jūt jūsu emocijas un intonācijas. Protams, pat ja tās neattiecas uz viņu, jo atšķirt, uz ko tās attiecas, viņš sāks daudz vēlāk. Jūs sastrīdējāties ar vīru, jūs aizkaitinātā balsī runājāt ar draudzeni pa telefonu, jūs kādam aizcirtāt durvis, jūs laipni runājat ar bērnu, bet viņš raud. Viņš raud nevis tāpēc, ka viņam kaut kas sāp, vienkārši tagad pasaule viņam ir naidīga, un to tādu, starp citu, padarījāt jūs. Tāpēc centieties ne tikai vienmēr smaidīt bērnam, bet arī pasargāt viņu no jūsu vai svešām negatīvām emocijām. Viņš vienmēr jūt jūsu slikto noskaņojumu. Lai kurš arī būtu negatīva izraisītājs, bērns vienmēr to atgrūdīs. Lai no pirmajām dienām viņam veidojas pozitīva attieksme pret dzīvi.

 

Sveiks, es tevi dzirdu! – nodarbības ar mazuļiem LANDO®

Pozitīva attieksme pret dzīvi

Jūs varat kļūdīties no bērna dzimšanas pirmās dienas. Jūs ne tikai kontaktējaties – jūs veidojat viņa attieksmi pret dzīvi. Svarīga ir savstarpējā mijiedarbība ar bērnu jau no pirmajām dzīves dienām. Viņš taču lieliski jūt jūsu emocijas un intonācijas. Protams, pat ja tās neattiecas uz viņu, jo atšķirt, uz ko tās attiecas, viņš sāks daudz vēlāk. Jūs sastrīdējāties ar vīru, jūs aizkaitinātā balsī runājāt ar draudzeni pa telefonu, jūs kādam aizcirtāt durvis, jūs laipni runājat ar bērnu, bet viņš raud. Viņš raud nevis tāpēc, ka viņam kaut kas sāp, vienkārši tagad pasaule viņam ir naidīga, un to tādu, starp citu, padarījāt jūs. Tāpēc centieties ne tikai vienmēr smaidīt bērnam, bet arī pasargāt viņu no jūsu vai svešām negatīvām emocijām. Viņš vienmēr jūt jūsu slikto noskaņojumu. Lai kurš arī būtu negatīva izraisītājs, bērns vienmēr to atgrūdīs. Lai no pirmajām dienām viņam veidojas pozitīva attieksme pret dzīvi.

Nav muzejs, dodiet aptaustīt!

No diviem mēnešiem bērns sāk atšķirt mammu un tēti. Svarīga loma te ir smaržai – ja jūs visu laiku izmantojat vienas un tās pašas smaržas, nav vērts tās mainīt. Taktilo sajūtu attīstībai var izmantot šādu metodi: izvēlieties vairākus taustei patīkamus auduma gabaliņus (zīds, samts). Piemēram, pirms bērna mazgāšanas pārvelciet ar tiem pa bērna ādu, paglaudiet to. Uzmanīgi sekojiet viņa reakcijai, lai ievērotu, kas viņam patika visvairāk. Pēc tam, ja viņš sāk gražoties, mēģiniet ar šiem auduma gabaliņiem paglaudīt viņa ādu.

Ja bērns raud, paņemiet viņu rokās. Nepareizi rīkojas vecāki, kas vadās no principa „paraudās – pārstās”. „Viņam viss ir, pabarots, siltumā, ar rotaļlietām, vesels. Tātad, vienkārši gražojas”. Atcerieties: ja bērns raud, tas nozīmē, kaut kas ir slikti. Bez iemesla bērns nekad neraud, viņš ir pārāk mazs, lai izgudrotu ko sliktu vai mēģinātu izmantot raudāšanu sev par labu Ja viņš jūs sauc palīgā, jums uzreiz jāpieiet viņam klāt. Viņam jāzina, ka viņš nav viens, bezpalīdzīgs un pamests, bet gan viņam blakus ir tie, kas viņu pasargās no visa.

Jaunas sajūtas

Pastāvīgi jāstimulē bērna aktivitāte. Taisiet viņam grimases, bet viņš mēģinās jūs atdarināt. Ja jūs redzat, kāda grimase viņam radīja sajūsmu, pārstājiet to taisīt. Lai viņš jūs palūdz uztaisīt grimasi vienalga kā: ar ķermeņa kustībām, ar skaņām, mīmiku. Tad jūs varat to atkārtot. Lai tas ir pastāvīgs saskarsmes izaicinājuma, tam ir jābūt vienmēr. Neaplieciet viņu ar pirkto rotaļlietu kalniem. Viņš par tām pazaudēs interesi tikpat ātri, cik ātri viņam apnika visparastākais grabulītis. Iedevāt – un paņēmāt projām. Paņēmāt spilgtu rotaļlietu-pīkstuli, papīkstinājāt – un novāciet malā. Citādi, pīkstinājāt tik ilgi, ka bērns jau nezina kur no tās dēties, sāk raudāt, un pamēģiniet pēc tam pieiet viņam klāt ar šo brīnišķīgo pīlīti. Lai interesējas, lūdz, stiepjas klāt. Tāpat viņam kļūs vienaldzīgas standarta „kaza ragainā” un „plaukstiņas”, ja jūs pārcentīsieties un uzdāvināsiet bērnam šos priekus vienā mājienā, nevis pasniegsiet tos jēdzīgās porcijās.

Vēl viena apnicīga lietakustīgas rotaļlietas virs galvas. Griežas, kustās, un jau pēc nedēļas aizraujošā burvība pārvēršas neinteresantā mehāniskā lietā. Jums ir divi varianti: vai nu jūs pērkat katru nedēļu jaunu rotaļlietu, vai paši pagatavojat unikālu, pēc savas gaumes. Paņemiet vienkāršu pakaramo un pakariet to uz rotējošas pamatnes, bet uz pakaramā piekariet ko vēlaties. Varat piesiet egļu rotājumus (protams, nevis stikla!), virtenes, varat izgriezt dzīvnieku figūras un pat cilvēku sejas. Pēdējās viņu īpaši apburs un palīdzēs, kad viņš raud. Viss tas kādu laiku pievērsīs bērna uzmanību. Nav grūti saprast, kad rotaļlietu jānomaina: tiklīdz bērns novēršas, tātad viņam vairs nav interesanti. Vēl viens labs gājiens attiecībā uz šī tipa rotaļlietām: piesieniet aukliņu rotējošam karuselim un bērna kājiņai – viņš kustoties pats radīs jaunu kustību, tādejādi viņam būs interesantāk.

Jebkurš krāsains apdrukāts audumi pildīs to pašu funkciju: piesaistīt un fiksēt uzmanību. Ar tāda auduma gabalu aizklājiet bērna ratiņus bērna redzeslokā. Pie ratiņu rokturiem var piesiet gaisa balonus. Pie bērna rociņas var piesiet krāsainas rokassprādzītes, piemēram, ar zvaniņiem. Tas ne tikai izklaidēs bērnu, bet arī pievērsīs viņa uzmanību rociņām, jo agrāk viņš sāks saprast un redzēt sevi, jo labāk. Pirkstu smalko motoriku ļoti labi var attīstīt ar parasta polietilēna palīdzību. Iedodiet bērnam rokā polietilēna gabaliņu – tas čaukst un gurkst, bērnam to pastāvīgi jāsaspiež, pirmkārt, tas ir noderīgi rokām, otrkārt, tas fiksēs uzmanību. Tāpēc pirmajos dzīvības mēnešos rotaļlietām ir jābūt tādām, lai bērns tās varētu satvert un paņemt rokā.

Redzes koordināciju attīsta ar krāsainu papīru aizklāta lukturīša palīdzību. Pustumsā sākam to kustināt, rādot bērnam noslēpumainu krāsainu, spilgtu apli. Bet atceramies: parādījām – un uzreiz novācam.

Masāža, ko var paveikt jebkura mamma, palīdz motorajai attīstībai. Jums vienkārši jāsasmērē rokas ar speciālu krēmu un jāmasē bērnu ar glāstošām kustībām. Soļot var sākt arī jau no 2 mēnešiem. Pieturiet viņu, un viņš ies, ar jūsu palīdzību, protams. Var pagriezt viņu uz vēdera un provocēt ar rotaļlietām celt galvu augšā, lai stieptos pēc tām, bet arī te, protams, jāpietur galviņu.

Saproti mani!

Daži vecāki bieži sūdzas, ka bērns vēlu sāk runāt. Viens no iespējamiem iemesliem – agra pāreja uz mākslīgo barošanu. Krūts zīšana ir sarežģītāka par knupja zīšanu un, bez šaubām, tas vairāk attīsta artikulāciju.

Protams, ar bērnu visu laiku ir jārunā, bet nevajag viņa vietā pastāvīgi atbildēt, lai viņš arī iesaistās komunikācijā. Galvenais, lai viņš zinātu: viņu ne tikai dzird, bet arī saprot. Lai arī viss, ko viņš var jums pateikt tagad – „agu” vai vienkārši „a” ,atkārtojiet to, lai viņš zina, ka jūs runājat viņa valodā.

Protams, jums vienmēr jāatceras pats galvenais: jūs esat vajadzīgi bērnam katru sekundi, un nemēģiniet aizvietot savu klātbūtni ar kaut ko mākslīgu: rotaļlietām, auklēm, miegu. Viņam vienmēr jājūt jūs blakus, jājūt, ka jūs priecājaties par viņu, un pasaule, kurā viņam būs jādzīvo, ir lieliska!

Pastāstīja Jeļena Zelis

Par autortiesībām. Atgādinu, īpaši Krievijas kolēģiem, ka šis raksts ir aizsargāts ar Likumu par autortiesībām un blakustiesībām.Nevajag kopēt, lūdzu, rakstiet paši.

Aizsargāts ar Likumu par autortiesībām. Jebkuri likuma pārkāpumi tiks sodīti.

All related logos, names, characters, and distinctive likenesses are the exclusive property of Irina Lando. All rights Reserved.

Jaunumi

 

logo 2 3 1

 

 

Licencēts mācību centrs LANDO

LR IZM Lic. Nr. 3360800220

Kontakti

 

   Rīga, A. Čaka iela 83/85
 
  +37167273009, +37129433553
 

Copyright © LANDO 2018, All Rights Reserved.

Яндекс.Метрика