Licencēts mācību centrs LANDO. LR IZM Lic. Nr. 3360800220

Adrese: Rīga, A. Čaka iela 83/85 Tāl.: +371 67273009, +371 29433553

Ātrlasīšana (ātrā lasīšana), ātrā iegaumēšana bērniem
Ja domājat, ka brīnumdaru laiks jau sen pagājis un ar to sastapties tikai pasakās, tad pasteigšos jūs pārliecināt par pretējo
Ar brīnumainām spējām jau kopš dzimšanas ir apveltīt ikviens no mums. Šo dāsno dāvanu Visums ik cilvēkam ir dāvājis kā liela prieka zīmi par viņa ienākšanu šai pasaulē, un katrs mazulis arī maksimāli izmanto šo burvīgo velti. Bērns vienkārši zina par šo dievišķo dāvanu, un viņam nav jāprāto – „varu” vai „nevaru”. Ja 8-12 mēnešus vecam mazulim ir iepatikusies kāda otrā telpas galā esoša koša mantiņa, viņš veikli pie tās dosies, nemaz neprātojot, cik tālu tā atrodas.

 

Ātrlasīšana (ātrā lasīšana), ātrā iegaumēšana - Brīnumdaris, kas dzīvo katrā no mums

Ātrlasīšana (ātrā lasīšana), ātrā iegaumēšana bērniem

Ja domājat, ka brīnumdaru laiks jau sen pagājis un ar to sastapties tikai pasakās, tad pasteigšos jūs pārliecināt par pretējo
Ar brīnumainām spējām jau kopš dzimšanas ir apveltīt ikviens no mums. Šo dāsno dāvanu Visums ik cilvēkam ir dāvājis kā liela prieka zīmi par viņa ienākšanu šai pasaulē, un katrs mazulis arī maksimāli izmanto šo burvīgo velti. Bērns vienkārši zina par šo dievišķo dāvanu, un viņam nav jāprāto – „varu” vai „nevaru”. Ja 8-12 mēnešus vecam mazulim ir iepatikusies kāda otrā telpas galā esoša koša mantiņa, viņš veikli pie tās dosies, nemaz neprātojot, cik tālu tā atrodas.

Bet laiks iet, mazulis aug, un kādreiz platā un pilnīgā varenības un izlēmības upe strauji izsīkt. Protams, tā nenotiek ar visiem cilvēkiem, tomēr ar daudziem gan. Bet nekavēsim pie „brīnumspēju upes” izsīkšanas cēloņiem. Labāk es jūs iepazīstināšu ar
Brīnumu Templi, kurā var veikt brīnumspēju atdzimšanas rituālu.

Šo cilvēkus mītoša brīnumdara uzmodināšanas rituālu piedzīvo ikviens mazulis, kas atnācis mācīties uz Brīnumdaru un Burvestību skolu LANDO. Jā, tieši uz burvestību skolu. Starp citu, šī skola atrodas nevis „kaut kur”, bet gan pašā Rīgas centrā, un tajā var sastapt visīstākos brīnumdarus mantijās, viņu audzēkņus un brīnumus. Šeit māca, kā pagatavot brīnumdziru un burvju nūjiņu, māca rūpēties par maģiskām lietām un citas dīvainas zinības. Un pēc brīvdienām Rīgas Hovarda audzēkņus vairs nevar ne pazīt. Viņi nav kļuvuši par teicamniekiem un, tāpat kā iepriekš, starpbrīžos pastrādā pa kādai nerātnībai, toties viņu acīs ir cits mirdzums, jo ikviens Brīnumdaru skolas audzēknis zina: „Es varu visu”.

Par to, kas skolā notiek, vislabāk varu paskaidrot, atbildot uz jautājumiem, ko man kā Ātras iegaumēšanas skolas vadītājai visbiežāk mēdz uzdot.

Kāpēc tieši brīnumdaru un Burvestību Skola?

Tāpēc, ka te IKVIENS, kas vēlas iemācīties ātrāk iegaumēt un pilnīgāk uztvert informāciju, labāk to atcerēties u orientēties informācijas plūsmā, var to apgūt.

Kas vajadzīgs, lai to iemācītos?

Vispirms jau vajag atnākt uz Brīnumdaru un Burvestību skolu bērniem uz ātrās iegaumēšanas un lasīšanas treniņu. Tas skan diezgan banāli, toties precīzi. Ja cilvēks ir nolēmis, tad viņš jau zina, kas viņam vajadzīgs, viņš jūt, ka var kļūt veiksmīgāks, laimīgāks. Un ja Cilvēks vai Cilvēciņš ir ieradies
mūsu skolā, es jau zinu, ka viņš ir atnācis īstenot savu sapni un viņam ir mērķis, kas daudzējādā ziņā saistīts ar pašidentifikāciju. Kāds grib kļūt par savas profesijas Meistaru, cits – par veiksmīgu Skolēnu, vēl cits – par informācijas Skanētāju (gadās arī tādi). Cilvēkam nav pietiekamu iemaņu darbā ar informāciju, viņš ne vienmēr apzinās savas nepietiekamās kompetences iemeslus, toties lieliski izjūt vajadzību pēc tās.

Kādi ir mūsu uztveres nepietiekamās iemesli?

Lai cik tas būtu savādi, bet stingrākās mūsu iespēju važas ir mūsu uzskati un pārliecība. Tiem, kas atnāk pie mums mācīties, simptomi līdzīgi: pārāk lēni lasa/\, ir slikta atmiņa, nespēj lasīšanas laikā koncentrēties utt.

Kā pārliecība var cilvēku ierobežot, un kā ar to cīnīties?

Pārliecību un uzskatus var iedalīt divās grupās: vispārējie uzskati, ko nosaka mācīšanas sistēma un sociālais konteksts, un individuālā pārliecība, kas saistīta ar tuvākās apkārtnes kontekstu, pārliecība par savām fizioloģiskajām un personīgajām spējam. Šos mūsu psihes rudimentus un atavismu var viegli „izoperēt” Brīnumdaru un Burvestību skolas nodarbībās.

Pirmajā grupā ietilpst darba stratēģijas pārnese ar jauno informāciju, ko bērni sāk apgūt, pārejot uz pamatskolu. „Lasi lēnām, citādi nesapratīsi!”, „Skaļi”, „Atkārto!” – tie ir savdabīgi kognitīvie enkuri, kad cilvēks strādā ar kaut kādu informāciju, ko viņš redz pirmoreiz. Viens no spēcīgākajiem pārliecību ierobežojošiem faktoriem ir saistīts ar individuālo fizioloģiju un ģenētisko savdabību. „Mūsu ģimenē visi lasa lēni, bet tētis ir zinātņu doktors” vai „Bērnībā man bija smadzeņu satricinājums, kopš tā laika man ir slikta atmiņa” – šāda pārliecība arī veido mūsu neefektīvas kognitīvās stratēģijas.
Ha? Bet brīnumdari taču lasa īpaši! Brīnumdari lasa citādiem brīnumdari var visu! Un parastā stundā, uzvelkot mantiju, skolēns iegūst jaunu pieredzi, jaunu pārliecību, iegūst pozitīvu pastiprinājumu. Un veidojas efektīva kognitīvā stratēģija. Lasīšanas rezultāts uzlido līdz debesīm un pašvērtējums – tam līdzi.

Kādi vēl ir „Kaitīgie padomi”, kas veido „Indīgo pārliecību”?

Kāda jūsu attieksme, kad dzirdat turpmāk uzskatītos apgalvojumus?
„Ja lāsu lēni, es labāk iegaumēju”, Jebkurš teksts man jālasa vienlīdz ātri”, „Atcerēties – tātad mācēt atcerēties burtiski”, „Atkārtošana – zināšanu māte”, „Lai kaut ko iemācītos, ir jāiegulda pūles un centība”, „Es nevaru koncentrēties”, „Es likti atceros”, „Man nepiemīt spēja iztēloties acu priekšā”,
„Es nevaru neizrunāt skaļi”, „Ka neizrunāšu, tad nesapratīšu”, Man nav tēlainās atmiņas”...
Šos apgalvojumus ir radījušās cēloņu-seku attiecības, ģeneralizācijas (vispārinājums) un personīgas pieredzes elementi, kas saistītie ar neefektīvu mācīšanu.
Brr.. No šiem izteicieniem šermuļi skrien pār kauliem, tā patiesi jebkuras spējas var saslimt un novīst!

Acīmredzami brīnumi

Dzīvu lapsu bērni parasti redz tikai zooloģiskā dārzā. Tā tur klusi sēž aiz restēm, nepabaksta ar purnu pie kājas un vispār uzvedas ļoti pieklājīgi. Brīnumdaru skolā lapsa brīvi skaidra pa istabu, stājas uz pakaļkājām kā suns un rada īsta brīnumdzīvnieka iespaidu. Savukārt mazie cilvēciņi tai atbild ar glāstiem pa rudo muguru, paraustīšanu aiz astes un citām maģiskām darbībām. Lapsu nomainaūpis, pāradot, ka viņam ir diezgan ērti sēdēt uz rokas saimniekam (brīnumdari no Rīgas Zoodārza ar zilu samta mantiju ar savādu akcentu). Tā paiet nodarbība „rūpes par maģiskiem radījumiem”.

Vispirms mēs saviem studentiem mācāma apjausmu, ka viņi var visu. Vajag tikai mazliet gribēt un pafantazēt! Vēlos pastāstīt brīnišķīgu gadījumu un, kā jau tradicionāli pieklājas, sākšu tā: „Rezi kāds jauns brīnumdaris brīnumdziras vārīšanas stundā nolēma izvārīt sev „gudrības un prāta” dziru, jo uzskatīja sev par ļoti neaptēstu un dumju. Nākamajā dienā jaunais brīnumdaris klasē demonstrēja trīs reizes labāku lasīšanas prasmi nekā iepriekš. Brīnumdara acis no laimes mirdzēja, jo viņš saprata, ka tagad var visu”.

Brīnumdziras vārīšana – tā ir stunda, kurā bērni gatavo īpašu dzērienu. Katrs bērns – savu. Vienam trūkst pārliecības, otram – spēka... Mēs nekad nejautājam, kādam nolūkam bērns šo dziru vāra – tā ir privāta darīšana. Bet pats galvenais – bērns tic: ja viņš izdzers šo teju ar medu, viņš kļūs stiprāks un pārliecinātāks. Tieši tāpat mēs nekad neattaisām īpašās zīmītes, kas karājas īpašajā Vēlmju kokā. Atsevišķs stāts ir par burvju nūjiņas izgatavošanu, bet tas ir noslēpums!

Stundā „ūpes par maģiskiem radījumiem” bērnam tiek mācīta ētiska attieksme pret pasauli. Mūsu audzēknis nekad nesitīs ar lāpstu čūskai tikai tāpēc vien, ka tā ir „pretīga”/ Viņš arī nebaidīsies no tās. Vēl pie mums dzīvo Karājausis jeb pasniedzējs Masjaņa – trusis, ko mēs izlaižam no būrīša tikai tad, ja kāds no bērniem uzņemas par viņu 10 minūšu, tas ir, visu pārtraukuma ilgu atbildība.
Bet paralēli brīnumiem bērni kā dzejoli mācām reizrēķina tabulu un pasaules galvaspilsētu nosaukumus – īsi sakot, visu, kas dzīve ir noderīgs. Visi Brīnumdaru un Burvestību skolas brīnumdari mājās trenē „ūpja skatu” Kāpēc? Ļoti vienkārši -uzmanības koncentrēšanai.

Brinumdaru un Burvest1ību skolā ir ļoti daudz interesantu un aizraujošu nodarbību. Tomēr improvizācijas radītā viegluma izjūta slēj rūpīgas un daudzkārt pārdomātas psiho tehnikas, kas katra pakāpeniski atklāj brīnumdarim –māceklim viņa neierobežoto iespēju pārsteidzošo pasauli.

Apburtie labirinti un Personīga Pasaules karte

Ikviens brīnumdaris, kas mācās Brīnumdaru un burvestību skolā, jau pirmajā nodarbībā uzzina, ka burvestība ir tāda viltīga parādība, kura ļauj sev visu, ko vien sirds kāro! Bet – ar vienu noteikumu: pat visvarenākais burvis nevar iemācīt otram cilvēkam radīt brīnumus, viņš var tikai parādīt savam māceklim, kā brīnumu darīt. Un tad katrs māceklis – brīnumdaris, ieguldot pacietību un neatlaidību, apgūst šo māku.

Sagādāt sev brīnumu var katrs,
Bet – tikai PATS

Bieži jau cilvēka klātbūtnē treniņā vien demonstrē lielu vērtību – tiekšanos pārvarēt ierobežojumus savā attīstībā. Problēmu jomas noteikšana ļauj pāriet pie resursu un lēmumu jomas. Šī pāreja notiek ar iziešanu caur kalibrētām vēlamā stāvokļa efektu cilpām. Efekti jau paši ir mērķis un sasniegumu motīvs, jo mobilizē resursus atbilstoši skolojamā mērķiem.

Pirmajā nodarbībā kopīgi noskaidrojot efektu „vidi’. Mēs izmantojam „interredzējuma” vingrinājumu, ar kura palīdzību tiek noteikts ne tikai mūsu darba radošais potenciāls un sasniegumu motivācija, bet arī demonstrēta veiksmīga stratēģija, radot daudzveidīgas kognitīvo procesu perspektīvas. Vizuālo un simbolisko stratēģiju izmantošana izvērš katra grupas dalībnieka „vides” resursus.

Kur slēpjas darba veiksme?

Dinamiskās apmācības metode ļauj studentiem iemānas nevis formulēt, bet gan aktualizēt. Proti, savā darbā mēs novērojam, ka mūsu studentu iemaņas nevis papildinās, bet gan lēcienveidā izpaužas. Automātismi (neapzinātās zināšanas) nevis veidojas, bet aktualizējas. Cilvēka pieredzē visas šīs efektīvas stratēģijas jau ir, tikai trūkst to meklēšanas mehānismu, pieprasījuma atbilstoši konkrētai situācijai vai darbībai. Intuitīva iemācīšanās, kurā tiek izmantota modelēšana, ir dabīgs un ātrs iemācīšanās veids. Turpmākā analīze par to, ko esat, iemācījušies, un iemācīšanās procesa sadalījums atbilstoši stratēģijām, darbībām, stāvokļiem un to raksturojumiem ļauj izveidot maksimāli pilnīgu mūsu kognitīvas darbības mentālo karti, sniedzot mums dinamiskās apmācības meta stratēģiju.

Starp citu, darbojas ne jau metodikas un stratēģijas - brīnumus ar savu interesi un mīlestību pret to, ko darām, radām mēs paši. Vai zināt pasaku par dārznieci, kurai dārzā visi, ;pat visnecilākie ziedi, viņas maigā skatiena un labo vārdu ietekmēti izauga pārsteidzoši skaisti un krāšņi?

Mūsu darba rezultāti runā paši par sevi. Beidzot šos kursus, mazie brīnumdari saņem diplomus un dāvanas. Mantija paliek skolā, jo visi bērni tāpat zina, ka tagad viņi ir brīnumdari. „Ar ko jūs bērnus pielabināt?” – jautā vecāki, kas bērni vēlas vēlreiz mācīties brīnumskolā. „ko jūs ar viņiem esat izdarījuši? – jautā skolotāji, kad vājie „trijnieku karaļi”. Pēc vasaras pēkšņi sāk strauji visu apgūt.

Galvenais, ko mēs mācām, - bērni nekad nevienam neko nav parādā, vienīgi paši sev. Turklāt katrs no viņiem var visu. Burvju atslēdziņu var piemeklēt ikvienam.
Lai jums izdodas Brīnumi!

No brīnumdares Lando personiskā arhīva

Viens no Irinas Lando vectētiņiem ir vijis fiziķis, matemātiķis un autors virknei izgudrojumu. Otrs rakstījis tekstus Arkādija, Raikinam. Mamma – ķīmiķe – ir radījusi gandrīz visas izņēmumā „Dzintars” ražotās smaržas.
Tātad – gēni savienojumā ar mērķtiecību, kas kad arī ir pamatā diviem Irinas maģistra grādiem un vienam doktora grādam. Tam visam bija jāatrod derīgi izmantošanas iespēja. Vienlaikus audzināju dēlu Antonu.
]
Arī Irinu tāpat kā daudzus citus, apmēram 28 gadu vecumā piemeklēja mērķi izvirzīšanas krīze, kas parasti nevienam nepienāk negaidot, bet, ja netiek risināta, tā piemeklē cilvēku atkal un atkal. Un Irina Lando nav no tiem, kas lēmumus atliek uz nezināmu laiku. Bija jāuzlemj, ko darīt: laist pasaulē otru bērnu vai saglabāt pierasto komfortablo dzīvesvietu un labu algu. Irina piedzima meitu, un, kamēr baroja mazo ar krūti, Irina apguva vēl vienu svešvalodu un aptvēra, ka dzīvē viņai par visu svarīgāka ir ģimene un sava nodarbošanās.

„Sešu gadu vecumā es jau sēdēju pie lielā datora un mācījos tā ābēci. Toreiz neviens vēl nezināja, kāpēc tas būs vajadzīgs. Vecāki man dāvāja zināšana tāpat vien – aiz mīlestības, un, nekad neko neiekaļot no galvas, es biju teicamniece”


ATNĀCIET! JUMS PATIKS!

Lando® – Ātras iegaumēšanas skola
Izglītības un zinātnes ministrijas licence nr. 3360800220
Ātrlasīšana, ātra iegaumēšana, valodu mācīšana, zīmēšana, oratora māksla, psiholoģija
Rīga, A. Čaka iela 83/85 (atsevišķa savrupmāja pagalmā)
tālr. +371 67273009; mob. tālr. +371 29433553; fakss +371 67273010
Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt. RAKSTĪT VĒSTULI
WWW.LANDO.LV
www.skolaplus.lv – raksti vecākiem
www.poni.lv – materiāli nodarbībām ar bērniem
www.oratorika.lv – Oratora mākslas akadēmija. Oratora mākslas kursi Rīgā.

Strādājam no 1999. gada. Mēs piedalījāmies 10 Eiropas projektos. Tikai pēdējā projekta ietvaros mācībās piedalījās 2652 cilvēki no Latvijas Republikas 21 rajona.
Ir izdotas 16 grāmatas.
Attēlā – mūsu ofiss Rīgā.


NOFORMĒT PIETEIKUMU

Jaunumi

 

logo 2 3 1

 

 

Licencēts mācību centrs LANDO

LR IZM Lic. Nr. 3360800220

Kontakti

 

   Rīga, A. Čaka iela 83/85
 
  +37167273009, +37129433553
 

Copyright © LANDO 2018, All Rights Reserved.

Яндекс.Метрика