Licencēts mācību centrs LANDO. LR IZM Lic. Nr. 3360800220

Adrese: Rīga, A. Čaka iela 83/85 Tāl.: +371 67273009, +371 29433553

Vai grūti būt veiksminiekam? Tas ir daudz vieglāk, nekā paraduši domāt daudzi no mums. Par veiksminieku var kļūt katrs. Tikai jālasa un jāapgūst zināšanas simtreiz ātrāk. Te nav nekā neiespējama – tā apgalvo ātrlasīšanas un ātras iegaumēšanas speciāliste Irina Lando.

 

Ātrlasīšana (ātrā lasīšana): patiesība un izdomājumi

Vai grūti būt veiksminiekam? Tas ir daudz vieglāk, nekā paraduši domāt daudzi no mums. Par veiksminieku var kļūt katrs. Tikai jālasa un jāapgūst zināšanas simtreiz ātrāk. Te nav nekā neiespējama – tā apgalvo ātrlasīšanas un ātras iegaumēšanas speciāliste Irina Lando.

Mūs nereti sajūsmina cilvēki, kuri prot svešvalodas, vai arī tie, kas grāmatu var izlasīt pāris stundu laikā. Mēs pat neapskaužam tādu “pārdabisku” spēju. Jo tas ir tik pat bezjēdzīgi, kā apskaust, ka Āfrikā augu gadu ir karsti. Mēs esam pieraduši, ka cilvēkus, kas spēj valdīt pār savu atmiņu, uzskata par ģeniāliem. Es, piemēram, pēc veltīgiem mēģinājumiem ar dažādu mācības līdzekļu palīdzību apgūt ātrlasīšanu tikai vēl vairāk pārliecinājos, ka tā ir dieva dota dāvana.

Taču nesen satikos ar jaunu zinātnieci Irinu Lando, kura pārliecināja mani par pretējo. Irina, tāpat kā daudzi intelektuālā darba veicēji, bija sadūrusies ar problēmu: kā apgūt milzīgo informācijas apjomu, kas gāžas pār smadzenēm no dažādiem avotiem – no jaunām grāmatām, mācību un zinātniskās literatūras, interneta, masu informācijas līdzekļiem utt. Pat lai tika ar acīm pārskrietu šai informācijas pārbagātībai, ir jāpatērē ārkārtīgi daudz laika.

Jau strādādama par lielas bankas mārketinga direktori, Irina sadūrās ar nepieciešamību ik rītus vēl pirms darba sākuma pārskatīt visus periodiskos izdevumus. Tas kļuva par dzinuli meklēt visjaunākās informācijas apstrādes sistēmas. Jebkuram menedžerim šodien pastāvīgi ir jābūt kursā par pēdējiem notikumiem.

“Zubrīšanai” neatliek laika, taču informācijas apjoms aug augumā, turklāt ģeometriskā progresijā.

Ilgu laiku arī Irina nomocīja sevi ar efektīvu ātrlasīšanas paņēmienu meklēšanu, apmeklēja dažādus treningus, taču nekāda labuma no tā visa nebija.

Nebija līdz tam brīdim, kamēr internetā Irina uzdūrās ļoti interesantiem Sanktpēterburgas psiholoģes Jeļenas Šugalejas darbiem. Trīs gadus Irina mēģināja rast kontaktu ar šo patiesi unikālo speciālisti.

Pēdīgi šogad starptautiskajā konferencē “Kultūras psiholoģija” Sanktpēterburgā šī tikšanās notika. Irina ilgi mēģināja pierunāt kolēģi izveidot grupu no tiem, kas vēlētos ne vien iemācīties reaktīvi lasīt, bet arī iemācīt šīs iemaņas citiem. Pierunāja. Rezultātā rīdziniece Lando – vienīgā no visas grupas – no prasīgā pedagoga rokām saņēma sertifikātu. Dokumentu, kurš apstiprināja ne vien ātrlasīšanas tehnikas apgūšanu, bet arī prasmi mācīt. Irinai Lando, nekādu šaubu, tāds talants ir. Pasniedzēja Lando lasa atmiņas attīstīšanas un ātras iegaumēšanas lekciju kursu Latvijas universitātē, un tagad viņa ir izveidojusi pati savu mācību centru, kur visi interesenti apgūst tehniku efektīvam darbam ar informāciju.

Pastāvīgi turpinās efektīvu mācīšanas ceļu meklējumi. Šajā meklējumu ceļā dzima sadarbība ar Sanktpēterburgas Moderno psihotehnoloģiju centru un Behtereva Galvas smadzeņu institūtu. Uz krievu un amerikāņu zinātnieku izstrādņu bāzes Irina Lando ir izveidojusi pati savu ātras iegaumēšanas autormetodiku cilvēkiem ar gluži parastām spējām. Atzīšos, no viņas treningiem es guvu kolosālu baudu. Tas bija tieši tas retais gadījums, kad mācīšanās notika kā aizraujoša spēle.

Jau vairāk nekā pirms desmit gadiem amerikāņu zinātnieki organizēja tūkstoš miljonāru aptauju, kuri tiek uzskatīti par visveiksmīgākajiem biznesmeņiem savā valstī. Pētījuma mērķis: atklāt “bagātības formulu”, kas būtu pieņemama visiem pārējiem ļaudīm. Tad lūk, “rozīnīte”, kas atšķīra visveiksmīgākos no pārējiem, izrādījās spēja ātri domāt, analizēt lielu informācijas apjomu un ātri pieņemt lēmumus, kā arī domāšanas elastīgums – prasme vienlaikus paturēt acīs ne vien konkrēto uzdevumu, bet arī papildus iespējas.

Tā, piemēram, vienā grupā savāca kopā “laimes lutekļus” – cilvēkus, kam veicas jebkurās situācijās. Bet otrā grupā saaicināja potenciālos “nelaimes putnus”. Abām grupām izdalīja vienas un tās pašas avīzes un uzdeva meklēt sludinājumus par pieņemšanu darbā. Tajā pašā avīzē bija ievietots sludinājums pa visu lappusi. Šis sludinājums saturēja šādu informāciju: ja jūs patlaban lasāt šo sludinājumu, tad varat nekavējoties prasīt no jūsu lektora 200 dolārus. Nepamanīt tāda izmēra sludinājumu bija neiespējami. Taču interesanti ir tas, ka “laimes lutekļi” momentā pievērsa uzmanību šim sludinājumam un lūdza izsniegt viņiem naudu. Bet lūk, “nelaimes putni” pat nepievērsa uzmanību tik milzīgam sludinājumam, jo, kā viņi paskaidroja, sludinājumi par pieņemšanu darbā parasti ir mazā formātā.

Tas ir, “laimes lutekļi” – tie ir tie, kas, meklējot kaut ko gluži konkrētu, nepalaiž garām arī papildus priekšrocības un to, kas tiem sola ko izdevīgu. “Nelaimes putni” jaunas iespējas pat nepamana.

Bet vai tad to var iemācīties? “Protams!” – Irina ir smaidīga. Lielumlielais vairums cilvēku gluži vienkārši nezina SAVU smadzeņu iespējas, katrs no mums ir spējīgs demonstrēt tādus iegaumēšanas un reakcijas ātruma rezultātus, kādi nesagatavotam cilvēkam šķiet gluži fantastiski.

Piemēram, vai jūs ticat, ka jau otrajā nodarbību dienā jūs spēsit iegaumēt piecdesmit angļu vārdus ar tulkojumu un tie ieguls jūsu atmiņā? Vai jūs varat iztēloties cilvēkus, kas vienlaikus lasa trīs grāmatas, kuras uz galda izvietotas cita citai blakus, un pie tam katrs lasošais var izstāstīt, ko izlasījis katrā grāmatā atsevišķi. Stundas laikā no katras grāmatas izlasa apmēram trīsdesmit lappuses.

Tam grūti pat noticēt. “Taču, - kā apgalvo Irina, - bija laiks, kad arī es, saņēmusi autovadītāja tiesības, sapņoju par to, lai pārnesumkārbā nevajadzētu pārslēgt “šos briesmīgos ātrumus”. Taču tajos tagad jau tālajos laikos nevienam nenāca ne prātā, ka kādreiz automātiska pārnesumkārba kļūs par gluži parastu lietu. Kanādā, piemēram, tagad ir liels pieprasījums pēc autovadītājiem, kuri prot vadīt mašīnu ar mehānisku pārnesumkārbu, jo tas kļuvis par retumu”.

Gluži vienkārši, vairums no mums ir pieraduši domāt pēc šablona, bet speciāli iegaumēt vārdus svešā valodā mums neviens nav mācījis. Ņemsim, piemēram, angļu vārdu treat [tri:t]. Tam ir vairākas nozīmes:

1) ārstēt;

2) patika, bauda;

3) vērsties, piederēt pie.

Pirmajā acu uzmetienā var likties, ka iegaumēt to nebūt nav vienkārši. Taču, ja padomāsim par to, ka [tri:t] izrunā gandrīz kā Krētas salas nosaukumu, tad viss kļūst pavisam vienkārši. Tagad iedomājaties tādu ainu: jūs braucat uz Krētas salu, lai gūtu patiku un baudu, taču pēc atgriešanās jums nāksies ilgi ārstēties un tāpēc jūs griezīsities pie ārsta. “Pieaugušie to parasti iegaumē acumirklī, - Irina smaida. – Mūsu nodarbībās allaž uzbrāzmo smiekli. Mēs padarām iegaumēšanas procesu jautru un patīkamu”.

LANDO Ātrās iegaumēšanas skolas speciālisti uzskata, ka efektīva mācīšana ir tāda mācīšana, kas dod rezultātu.

Tāpēc šajā skolā nav nekādu lekciju. Tikai prakse. Tas nebūt nav nogurdinoši – gluži otrādi, tas izraisa azartu! Piemēram, ātrlasīšanā pirmajās trīs dienās tiek nojauktas psiholoģiskās barjeras un meklēta individuāla stratēģija. Pēc trim dienām acs jau sāk pierast pie jaunā lasīšanas stila. Priecīgs pārsteigums: es varu! Vēl trīs dienas ir vajadzīgas, lai šīs iemaņas nostiprinātu. Tas ir gluži kā maratonskrējienā – lai noskrietu 40 kilometrus, treniņi jāuzsāk ar īsajām distancēm.

Pasaulē ir atrasti desmitiem vienkāršu, asprātīgu un ļoti efektīvu iegaumēšanas paņēmienu – tā dēvētā mnemonikas tehnika. Tā ļauj viegli apgūt formulas, vārdus svešā valodā, noteikumus, iegaumēt skaitļus, dzejoļus, diagrammas, cilvēku sejas, vārdus un amatus – vārdu sakot, jebkuru derīgu informāciju. Izrādās, ka arī ātrrēķināšanas fenomeni nebūt nav unikumi, bet gan gluži parasti cilvēki, vienkārši viņi ir apguvuši mnemonikas metodes līdz pilnībai.

Vidusskolā to nemāca. Bet lūk, Lando skolā dod ļoti daudz derīgu praktisku iemaņu, ar kuru palīdzību var izturēt jebkuras zināšanu pārbaudes – bez stresiem un pārslodzēm.

Irina pati ir dzīvs piemērs tam, ka mācīties un taisīt karjeru ir iespējams ar rotaļīgu vieglumu, it kā spēlējoties. Irina prot vairākas valodas, savos trīsdesmit gados viņa ir paguvusi nolikt neskaitāmu daudzumu eksāmenu un izturēt neskaitāmu daudzumu testu, viņa ir pabeigusi divas maģistratūras, beidz rakstīt doktora disertāciju, viņai ir desmitiem zinātnisku publikāciju. Viņa pat tika uzaicināta nolasīt ziņojumu Pasaules latviešu zinātnieku kongresā. Vienīgā krieviete latviešu kolēģu vidū.

Irinai ir īpaša attieksme pret pasniedzēju komplektēšanu: LANDO Ātrās iegaumēšanas skolā strādā tikai profesionāļi – visiem pasniedzējiem ir vismaz maģistra grāds. Ātrās iegaumēšanas skolas pasniedzēji ir izstrādājuši programmu ātrai latviešu valodas apguvei (tādu programmu sagatavošanai ir nepieciešams apmēram pusgadu ilgs laiks). “Starptautiskā PHARE projekta ietvaros mēs esam izstrādājuši efektīvu angļu valodas mācīšanas programmu. Kopīgi ar Moderno psihotehnoloģiju centru (Sanktpēterburga, Krievija) un ar Behtereva Galvas smadzeņu institūta (Krievija) dalību mēs esam izstrādājuši speciālu ātrlasīšanas kursu pieaugušajiem un Rīgā ļoti populāru programmu bērniem “”Burvestību un brīnumdarīšanas skola”.

LANDO Ātrās iegaumēšanas skolas mācību programmas ir izgājušas pārbaudi Latvijas universitātē, un Latvijas Zinātņu akadēmija ir publicējusi tās Pasaules latviešu zinātnieku II kongresa materiālos.

Mācību programmai nav analogu mūsdienu praksē, tā pamatojas uz ekskluzīvu LANDOÒ autormetodiku.

LANDO Ātrās iegaumēšanas skola jau ir sagatavojusi 27 zinātniskas publikācijas par ātro iegaumēšanu. Ir iznākusi skolas pasniedzēju sarakstīta grāmata “Valodu intensīvā apgūšana”. Mēs esam prezentējuši savas metodikas vairākos desmitos starptautisku konferenču.

Pats par sevi saprotams, ka mācību programmas ir licenzējusi Rīgas dome un Latvijas Republikas Izglītības ministrija (licence nr. 03-13(58)). Patlaban Latvijā LANDOÒ programma ir pirmā licenzētā ātrās iegaumēšanas, atmiņas attīstīšanas un ātrlasīšanas (ātrās lasīšanas) programma. Skaidrs, ka tā ir droša garantija augstai kvalitātei.

Arī pati Irina var kalpot par piemēru tam, kā iespējams apgūt svešvalodas. Šī jaunā, skaistā sieviete, divu bērnu māte, ir ieņēmusi visai prestižus amatus lielās Latvijas un starptautiskās kompānijās, tomēr kaislība uz mācīšanu ņēma virsroku – tagad Irina ir izdarījusi galīgo izvēli par labu pašai sava mācību centra izveidošanai. Manuprāt, tādējādi mums ir ļoti paveicies.

Lando® – Ātras iegaumēšanas skola
Izglītības un zinātnes ministrijas licence nr. 3360800220
Ātrlasīšana, ātra iegaumēšana, valodu mācīšana, zīmēšana, oratora māksla, psiholoģija
Rīga, A. Čaka iela 83/85 (atsevišķa savrupmāja pagalmā)
tālr. +371 67273009; mob. tālr. +371 29433553; fakss +371 67273010
RAKSTĪT VĒSTULI

WWW.LANDO.LV
www.skolaplus.lv – raksti vecākiem
www.poni.lv – materiāli nodarbībām ar bērniem
www.oratorika.lv – Oratora mākslas akadēmija. Oratora mākslas kursi Rīgā.

Strādājam no 1999. gada. Mēs piedalījāmies 10 Eiropas projektos. Tikai pēdējā projekta ietvaros mācībās piedalījās 2652 cilvēki no Latvijas Republikas 21 rajona.
Grāmatu sērija "Viena klase - par vienu dienu"®
- Ir izdotas 16 grāmatas.
Attēlā – mūsu ofiss Rīgā.

NOFORMĒT PIETEIKUMU

Jaunumi

 

logo 2 3 1

 

 

Licencēts mācību centrs LANDO

LR IZM Lic. Nr. 3360800220

Kontakti

 

   Rīga, A. Čaka iela 83/85
 
  +37167273009, +37129433553
 

Copyright © LANDO 2018, All Rights Reserved.

Яндекс.Метрика