Licencēts mācību centrs LANDO. LR IZM Lic. Nr. 3360800220

Adrese: Rīga, A. Čaka iela 83/85 Tāl.: +371 67273009, +371 29433553

Ātrlasīšana (ātrā lasīšana), ātrā iegaumēšana bērniem
Rudens. Skolēni ar portfeļiem un plecu somām. Ir sācies mācību gads, turklāt ne tikai parastajās skolas un institūtos vien. Tāpēc mēs devāmies viesos pie LANDO Ātrās iegaumēšanas skolas dibinātājas, ātrlasīšanas kursa pasniedzējas, ātras vārdu iegaumēšanas svešā valodā metodikas autores un vairāk nekā divdesmit zinātnisku publikāciju autores Irīnas.

 

Labās omas skola

Ātrlasīšana (ātrā lasīšana), ātrā iegaumēšana bērniem

Rudens. Skolēni ar portfeļiem un plecu somām. Ir sācies mācību gads, turklāt ne tikai parastajās skolas un institūtos vien. Tāpēc mēs devāmies viesos pie LANDO Ātrās iegaumēšanas skolas dibinātājas, ātrlasīšanas kursa pasniedzējas, ātras vārdu iegaumēšanas svešā valodā metodikas autores un vairāk nekā divdesmit zinātnisku publikāciju autores Irīnas.

Mums rudens ir īstais laiks izdomāt kaut ko jaunu. Jo kad mūsu bizness tapa, tas jau sākotnēji veidojās pēc principa, lai tiem, kas pie mums atnāk, šeit patiktu. Rudenī mēs papildinām vecās programmas. Ko nozīmē “vecās”? Nevar taču vienu un to pašu atkārtot piecus gadus! Un ne tikai tādēļ, ka tas ir neinteresanti. Mainās prasības – gan mums, gan studentiem. Viss iet uz priekšu, viss attīstās. Tagad ir sākuši mācīties ļoti daudzi cilvēki. Turklāt galvenokārt tie, kas strādā. Iedomājieties: cilvēks visu dienu ir pavadījis darbā, bet vakarā viņam jāiet mācīties. Padomāsim loģiski: ko viņš tur iemācīsies, tāds noguris?

Tāpēc mēs izstrādājam instrumentus, kuri dod cilvēkiem iespēju izdarīt to ātrāk. Piemēram, man ir un paliek mīkla, kā students bez iemaņām var izmācīties 20 un vairāk biļetes. Bet ir taču konkrētas metodikas, kuras palīdz salikt visu informāciju “pa plauktiņiem”. Tas ir tāpat kā ar grāmatu: ja tu zini, kur tā atrodas, tev nevajadzēs pārcilāt visu grāmatskapi. Bet ja nezini, tad arī eksāmenā dabūsi to, ko dabūsi...

Protams, rudeņos pie mums mācās gan bērni, gan studenti, gan pieaugušie. Birojs patiešām ir pilns. Mēs pat negaidījām, ka būs tik daudz zinātalks
tošo. Galvenais, ko mēs dodam, – pārliecību par sevi, par saviem spēkiem. Daudzi saka: “Es neticu, ka to spēšu!” Es atjokoju: “Tad kāpēc jūs esat atnākuši?” Vairums bērnu, kuri pie mums ir beiguši kursu, tagad ir kļuvuši teicamnieki. Turklāt šis efekts ir ilglaicīgs. Kurss it kā dod pamudinājumu. Ir tāda sajūta, ka mēs dodam cilvēkiem ļoti spēcīgu atspērienu, pēc tam viņi sāk virzīties uz priekšu aizvien ātrāk un ātrāk.

Mūsu audzēkņi sarežģītus eksāmenus noliek bez problēmām. Pēc tā, kā bērns lasa, var pateikt, ka viņš ir beidzis mūsu skolu, atšķirība ir ļoti būtiska. Divpadsmitgadīgi bērni, kuri ir mācījušies pie mums, lasa 800 vārdus minūtē!

Iznāk, ka A4 formāta teksta lapu viņi izlasa 45 sekundēs. Turklāt par katru rindkopu tiek uzdoti trīs jautājumi, un ja nu viņi spēj uz tiem atbildēt, tad taču ir iegaumējuši izlasīto. Mazāk par 700 vārdiem minūtē nebija nevienam mūsējam. Tā nu būtu ar lielākiem bērniem. Mazie lasa apmēram 300 vārdus minūtē. Bet pie mums viņi atnāk ar rezultātu – 80 vārdi minūtē.

Taču kad sāk lasīt pieaugušie, skats ir bēdīgs. Vidēji – no 200 līdz 300 vārdiem minūtē. Turklāt nebūt nav retums tādi, kuri minūtē lasa ne vairāk kā 120 vārdus! Interesanti, ka pēc bērnu programmām pie mums ierodas iestāties kursos ļoti daudzi vecāki, kuri agrāk neticēja, ka 6 nodarbībās ir iespējams dot tik daudz. Kad viņi ieraudzīja savu bērnu rezultātu, tad sāka domāt: bet ko spētu viņi paši, ja astoņgadīga knīpa lasa kā pieaugušais?

Jau pirmajā nodarbībā vērojams ārkārtīgi spēcīgs izrāviens – par 30 procentiem. Un tas vēl nav nekāds izcilais rādītājs. 15. septembrī LNT parādīja mūsu tikšanos ar pasaules čempionu iegaumēšanā – Deividu Tomasu (Lielbritānija). Viņa lasīšanas ātrums ir 1200 vārdi minūtē, taču mūsu studentu vidū ir vismaz 14 cilvēki, kuri lasa ar ātrumu 1500 vārdus minūtē pēc 8 nodarbībām. Turklāt neaizmirsīsiem, ka angļu valodā vārdi ir īsāki nekā krievu valodā. Tagad pie mums mācās veselas dinastijas.

Vispār mūsu biznesa princips ir “Katra nodarbība – rezultāts”. Turklāt šie kritēriji “pirms” un “pēc” ir izmērāmi. Katra nodarbība kā ātrā iegaumēšanā, tā ātrlasīšanā sākas ar testēšanu: “Tavs ātrums un tavas iespējas šodien”.

Nodarbības beigās – atkal tests. Ātrā iegaumēšanā katrā nodarbībā rezultāts paaugstinās 2-3 reizes. Ātrlasīšanā – par 30-40%. Negribu nosaukt mūsu abiturientu uzvārdus (tie ir sabiedrībā labi pazīstami cilvēki), taču viņi lasa, piemēram, ar rezultātu 1800 vārdus minūtē. Tas ir pilnīgi reāli. Un pat, ja cilvēk lasīs 500 vārdus minūtēe, tas tik un tā ir labs rezultāts salīdzinājumā ar to, kā bija...

Skolēni mācās viegli, jo viņiem ir radīta speciāla programma un viņiem ir ļoti interesanti. Bet pieaugušie nāk mācīties par savu naudu un zina, kāpēc viņiem tas vajadzīgs. Pieaugušajiem ir ļoti spēcīga motivācija. Taču iemācīt viņus lasīt – tas nav pats svarīgākais. Tā ir ¼ no visa kursa. Sākumā daudzi ir noskaņoti skeptiski, taču rezultāti runā paši par sevi. Svarīgi ir nevis ticēt, ka tu vari, bet gan zināt, ka tu vari...

Mēdz atgadīties amizantas situācijas. Daudzi biznesmeņi, kuri ir mācījušies pie mums, tagad sūta savus darbiniekus un saka: “Mēs apmaksāsim! Viņš ir labs darbinieks, bet lēni apjēdz. Uzlādēt smadzenes – tādēļ ir vērts nākt uz šejieni...”

Kurss bērniem saucas Ātrlasīšana (ātrā lasīšana) “Burvestību un brīnumdarīšanas skola”. Rīgā veiksmīgi darbojas jau divas šās skolas pakāpes, taču būs vēl vairāk, jo mums ir ārkārtīgi liels pieprasījums pēc šīs programmas. Jau tagad mēs pierakstām gribētājus uz ziemas brīvdienām. Vai Latvijā ir daudz kursu, uz kuriem cilvēki pierakstās pusgadu iepriekš? Programmā – ne vien ļoti ātra lasīšana un, gluži dabiski, ātra informācijas apstrāde, bet arī galvas rēķini, ātra apjēgšana. Cik patīkami ir, kad mūsu bērni saka: “Jūs mums parādījāt gluži citu dzīvi”. Nesen atnāca meitenīte ar ziediem: “Lielu lielais paldies! Es tikai tagad apjēdzu, ka literatūras sarakstu, kuru mums uzdod pa vasaras brīvdienām, var pievārēt ne tikai zubriķi vien”. Iedomājieties, un tas ir bērna secinājums! Pie mums, piemēram, brauc no Vācijas uz vasaras mācībām. Tie, kuri ir emigrējuši uz Vāciju, cenšas iekārtot atvaļinājumu tā, lai bērni varētu tikt uz mūsu programmu.

Gribu pieminēt vēl divas jaunas programmas. Viena no tām saucas “Matemātika tas ir viegli! Matemātika – tas ir skaisti!” un tā ir domāta bērniem vecumā no 7 līdz 12 gadiem. Otra – “Prieka tiltiņš” – mazuļiem vecumā no 2 līdz 5 gadiem un viņu vecākiem. Šās programmas mērķis ir attīstīt intelektuālās aktivitātes iemaņas harmonijā ar ģimeni.

Programmas nedaudz atšķiras, gan ar uzdevumiem, gan ar ātrumu. Viena grupa – tie ir bērni vecumā no 8 līdz 10 gadiem. Nākamā programma ir domāta bērniem vecumā no 11 līdz 13 gadiem. Šiem vispār nav problēma izlasīt grāmatu stundas laikā. Viņiem tas jau ir prestiža jautājums...

Pateicoties mūsu kursiem, ļoti paaugstinās pašvērtējums. Gan pieaugušajiem, gan bērniem. Droši vien tieši tas arī ir pats galvenais – lai cilvēki spētu noticēt sev. Protams, es allaž varu palīdzēt, tomēr es nevaru kaut ko izdarīt kāda vietā un arī nekad to nedarīšu.

Visas programmas ir balstītas uz to, ka cilvēkam ir jāzina: nevis mēs viņu iemācīsim, bet gan viņš pats spēs to izdarīt. Droši vien tāpēc cilvēkiem tas tā patīk. Kursa beigās mēs lūdzam aizpildīt anketas un darām to ne jau sevis dēļ, bet gan cilvēku dēļ. Ļoti daudzi raksta, ka viņiem patīkot mūsu pieeja, pastāvīgais pozitīvais noskaņojums: patiešām, pie mums nodarbībās bieži atskan smiekli!

Mums ir programma speciāli studentiem un vecāko klašu skolēniem (17-20 gadus veciem). Tajā ir iekļautas informācijas apstrādes metodikas, lieli apjomi iegaumēšanai, pierakstu speciālās tehnikas. Nevar vienlaicīgi pierakstīt lekciju un saprast. Studentu grupas ir ļoti interesantas un dinamiskas – viņi lieliski zina, kālab viņiem tas vajadzīgs. Programma studentiem ir kvintesence no visa labākā par iegaumēšanu. Es veidoju šo programmu, atcerēdamās pati savu maģistratūru un analizēdama, kur man bija grūtības...

Ātrlasīšana (ātrā lasīšana) – tas patiešām ir trenings, kas nelīdzinās nekam citam. Mūsu pieredzi mēģina iegūt gan amerikāņi, gan angļi. Kā vieni, tā otri jau ne vienreiz vien piedāvāja mums pārdot metodiku. Droši vien vienkāršāk būtu atklāt pārstāvniecību. Mēs parasti nelauzām galvu par to, ar kādu ātrumu apjēdzam. Es saku: “Lasīt es jūs iemācīšu jau otrajā nodarbībā. Lasīsit ātrāk, nekā domājat”. Visi smejas. Bet pēc tam: “Tik tiešām!” Kas īsti ir ātrlasīšana (ātrā lasīšana)? To ir ļoti grūti izskaidrot vārdos. Kam līdzinās lidojuma sajūta? Nezinu...

Man ļoti patīk mūsu pieaugušie audzēkņi. Parasti pie mums nāk veiksminieki, kuri zina, ko viņi grib, nevis tāpēc, ka viņiem ir garlaicīgi sēdēt mājās. Es nekad neprasu: par ko jūs strādājat? Tas nebūtu korekti. Attieksmei jābūt pret visiem vienādai. Reizēm kursa beigās cilvēks dāvina ziedus un atstāj savu vizītkarti, es skatos un domāju: oho! Sastopu savus abiturientus visās biznesa jomās.

Man bieži vaicā: vai var aizmirst to, ko es mācu? Bet vai var aizmirst, kā lasa? Vai var aizmirst rakstītprasmi? Braukt ar velosipēdu? Mēs dodam mehāniskas iemaņas. Tas ir, nevar aizmirst, kā to dara, taču ātrums gan var mainīties. Bet mūsu bērni visu dara daudz ātrāk. Smadzenes uzņem ātru tempu. Vai, pieradis braukt ar ātrumu 100 km/stundā, jūs spēsit rāmi braukt ar ātrumu 30 km/stundā? Nē, jūs tas tracinās!..

Mums ir citāds mācību princips. Palūkojieties, kā strādā pasniedzēji! Pie mums nav iespējams stundu atsēdēt vienkārši. Skolā bērnam nav izvēles – kāds nu ir skolotājs, tāds ir. Pie mums katra mācību minūte sagādā prieku gan tiem, kas mācās, gan tiem, kas māca.

Katra nodarbība kā bērniem, tā pieaugušajiem sākas ar vārdiem: “Mēs gribam redzēt laimīgas sejas. Nu, ko jūs tādi nopietni, it kā atnākuši?” Mēs cenšamies cilvēkus atraisīt, iemācīt viņus viegli un atklāti komunicēties. Iespējams, tāpēc daudzi pēc kursa beigšanas turpina uzturēt draudzīgas attiecības.
Runā, ka skolā esot īpaša aura. Es uzskatu, ka svarīgi ir pat gluži vienkārši kopīgi padzert tēju. Jāņem vērā visi sīkumi, lai cilvēki justos patīkami un izjustu komfortu. Bērnu programma “apēd” četrdesmit pusotrkilogramīgas cepumu pakas. Ļoti bieži notiek tā, ka grupas sapulcējas agrāk: “Vai drīkst, mēs te pasēdēsim?” Bērnu programmu laikā notiek tādas lietas! Vieni negrib iet projām, otri ierodas agrāk...

Šogad pie mums ir atnākuši ļoti daudzi talantīgi pasniedzēji ar lieliskām idejām! Ar viņiem ir interesanti strādāt. Mēdz teikt: kad tu dzīvē kaut kam esi gatavs, tas pie tevis atnāk. Protams, mums ir augsti kritēriji. Visiem pasniedzējiem obligāti ir jābeidz maģistratūra. Viņiem ir jābūt 10 gadus ilgam pasniedzēja darba stāžam. Tie ir cilvēki, kuri paši gūst apmierinājumu no apmācību procesa. Tas nozīmē, ka viņiem nav tiesību būt sliktā omā. Tāpēc, ka visi viņi ir mazlietiņ brīnumdari...

Atnāciet! Pie mums Jums patiks!


Lando® – Ātras iegaumēšanas skola
Izglītības un zinātnes ministrijas licence nr. 3360800220
Ātrlasīšana, ātra iegaumēšana, valodu mācīšana, zīmēšana, oratora māksla, psiholoģija
Rīga, A. Čaka iela 83/85 (atsevišķa savrupmāja pagalmā)
tālr. +371 67273009; mob. tālr. +371 29433553; fakss +371 67273010
RAKSTĪT VĒSTULI

WWW.LANDO.LV
www.skolaplus.lv – raksti vecākiem
www.poni.lv – materiāli nodarbībām ar bērniem
www.oratorika.lv – Oratora mākslas akadēmija. Oratora mākslas kursi Rīgā.

Strādājam no 1999. gada. Mēs piedalījāmies 10 Eiropas projektos. Tikai pēdējā projekta ietvaros mācībās piedalījās 2652 cilvēki no Latvijas Republikas 21 rajona.
Grāmatu sērija "Viena klase - par vienu dienu"®
- Ir izdotas 16 grāmatas.
Attēlā – mūsu ofiss Rīgā.

NOFORMĒT PIETEIKUMU

Jaunumi

 

logo 2 3 1

 

 

Licencēts mācību centrs LANDO

LR IZM Lic. Nr. 3360800220

Kontakti

 

   Rīga, A. Čaka iela 83/85
 
  +37167273009, +37129433553
 

Copyright © LANDO 2018, All Rights Reserved.

Яндекс.Метрика