Licencēts mācību centrs LANDO. LR IZM Lic. Nr. 3360800220

Adrese: Rīga, A. Čaka iela 83/85 Tāl.: +371 67273009, +371 29433553

Ātrlasīšana (ātrā lasīšana) - Domā ātrāk - tas ir viegli!
Irina Lando: Pirms uzdrošinājos nodarboties ar savu biznesu, man nācās strādāt samērā atbildīgos amatos. Kad sāku savu darbību Parex bankā, iegaumēju visu darbinieku, kuru bija ap 90, vārdus, uzvārdus un viņu telefona numurus. Kolēģi man pat mēdza jautāt, kā piezvanīt uz vienu vai otru nodaļu, lai nebūtu jāšķirsta pierakstus. Pēc tam strādāju Aizkraukles bankā par mārketinga direktori, vadīju Lattelecom stratēģiskas attīstības nodaļu. Katrā darba vietā man nācās mācīt kolēģiem, kā strādāt ātrāk, kā efektīvāk uztvert informāciju. Viņi dzīvi interesējās: bet kā tas tev izdodas, kādi ir tavi noslēpumi?

 

"Domā ātrāk - tas ir viegli!" - ātrlasīšana (ātrā lasīšana)

Ātrlasīšana (ātrā lasīšana) - Domā ātrāk - tas ir viegli!

Irina Lando: Pirms uzdrošinājos nodarboties ar savu biznesu, man nācās strādāt samērā atbildīgos amatos. Kad sāku savu darbību Parex bankā, iegaumēju visu darbinieku, kuru bija ap 90, vārdus, uzvārdus un viņu telefona numurus. Kolēģi man pat mēdza jautāt, kā piezvanīt uz vienu vai otru nodaļu, lai nebūtu jāšķirsta pierakstus. Pēc tam strādāju Aizkraukles bankā par mārketinga direktori, vadīju Lattelecom stratēģiskas attīstības nodaļu. Katrā darba vietā man nācās mācīt kolēģiem, kā strādāt ātrāk, kā efektīvāk uztvert informāciju. Viņi dzīvi interesējās: bet kā tas tev izdodas, kādi ir tavi noslēpumi? - Vai jau tad jūs izmantojāt kaut kādas metodikas» vai ari tās joms ir dabas dotas spējas? Ne velti saka, ka visa pamats ir ģimene. Man paveicās. Bērnībā ar mani daudz un sekmīgi nodarbojās. Turklāt, attieksme pret mācībām bija gluži netradicionāla. Viens no maniem vectētiņiem ir Latvijā pazīstamais rakstnieks Vladilens Lando. Viņš daudzus gadus bija arī mūsu Filharmonijas vadītājs. Cik vien sevi atceros, gāju uz visiem koncertiem, teātriem. Tas tika uztverts kā pati par sevi saprotama lieta. Vectētiņš bija tas, kurš man palīdzēja iemīlēt literatūru. Mūsu mājās bija paradums rakstīt sacerējumus. Vasarā mēs savā vasarnīcā pat savu avīzi izdevām. Radošā atmosfēra mūsu ģimenē bija gluži dabis ka. Otrais vectētiņš attīstīja manu loģisko domāšanu. Viņam bija fiziķa - matemātiķa izglītība, un strādāja viņš Zinātņu akadēmijā. Viņa bija daudz izgudrojumu patentu. Precīzās zinātnes viņa izklāstā pārvērtās aizraujošā stāstā. Jau piecu gadu vecumā es ar vectētiņa palīdzību biju apguvusi visu skolas matemātikas programmu līdz piektajai klasei, to ieskaitot Visas teorēmas viņš stāstīja kā pasakas. Kad bija nepieciešams pieradīt kādu teorēmu, pietika atcerēties šos spilgtos tēlus, un viss risinājās it kā pats par sevi. Bet, kad paaugos, vectēvs man iemācīja, kā izmantot matemātiskos apzīmējumus un terminus. — Vai šie eksperimenti nebija pārāk liela slodze bērnam? Es gan neteiktu, ka ar mani kāds speciāli eksperimentēja. Es vienkārši klausījos, uztvēru, sēkla krita auglīgā augsnē, tādēļ arī katrs no pieaugušajiem ieguldīja manī, ko varēja. Tante - programmētāja arī man mācīja matemātiku. Mamma - pazīstama ķīmiķe - apbrīnojami interesanti prata izskaidrot, kā un kādēļ notiek dažādas ķīmiskās reakcijas. Mūsu mājās bija parasts spēlēt visdažādākās intelektuālās, attīstošas spēles, izdomājot un iegaumējot vārdus. Jau būdama pieaugusi, es aptvēru, ka pārējiem bērniem bija gluži citāda veida spēles un visus savu zināšanu pamatus es ieguvu nevis skolā, bet ģimenē. Saprotams, ka šā iemesla dēj līdz sestajai klasei man skolā praktiski nebija, ko darīt. Tad notika pirmais nopietnais lūzums. Ar bērnībā gūto bagāžu vairs nepietika. Nācās vien piemācīties mācīties". Mājās man izveidoja izpratni par to, ka ir jāstrādā: ja tev nav interesanti, tiec skaidrībā, risini. Un tad, kad iekļaujies procesā un sāc kaut ko saprast, rodas arī interese. Man iemācīja, kā uzturēt uzmanību un gūt rezultātus.
Skolu pabeidzu ar zelta medaļu, viegli iestājos universitātes fizmatos, lai arī nebija visai skaidrs, vai man ir nepieciešama matemātika astoņas stundas dienā. Lai mācītos fizmatos, nepieciešams īpašs domāšanas veids - spēja uztvert matemātiku nevis ka zinātni, bet kā mākslu, saskatīt teorēmās skaisto, pilnībā iegremdēties abstrakciju pasaulē. Tikai šādā gadījumā ir iespējams visā tajā pastāvēt un justies komfortabli. Es jau pēc gada sapratu, ka šī nav mana pasaule. Man gribas reālo dzīvi, konkrētību. Tad arī radās jautājums par pāriešanu uz vadības fakultāti. Atklāja, ka, ja nevēlos zaudēt gadu, tad triju nedēļu laikā jāapgūst tos priekšmetus, kuru nebija fizmatos. Tas bija Šoks. Vai kaut kas tāds ir iespējams? Taču es tomēr nolēmu „saraut”. Un man iz
devās! Lūk, tad jau es nopietni aizdomājos: tātad ir iespējams šādu informācijas apjomu apgūt ļoti īsā laikā. Tas ir reāli. Pēc augstskolas beigšanas sāku interesēties par ātrās iegaumēšanas izstrādēm un meklēt literatūra sājā jautājumā. — Vai izdevās atrast kaut kādas gatavas metodikas atmiņas attīstīšanai? Bija Maskavas ātrlasīšanas (ātrā lasīšana) metodika. Es sapratu, ka tajā ir racionālais kodols, taču efekts nebūt nebija tik iespaidīgs. Parādījās arī citi kursi. Piedaloties šādās nodarbībās, neviļus salīdzināju pasniegšanas pieeju ar to, kā mani bērnībā mācīja mājās. Un es sapratu, kādā veidā pasniegtā informācija ir visefektīvākā, kā iespējams optimizēt un paātrināt iegaumēšanas procesu. Pakāpeniski man veidojās sava sistēma, kā es pati vēlētos mācīt cilvēkus, kā būtu jāpaskaidro, lai tevi saprastu un iegūtās zināšanas realizētu praksē. Bet tad notika interesants gadījums. Deviņdesmito gadu vidū bija tāda modes slimība - emigrēt uz Kanādu. ARĪ mēs ar vīru sākām to pārdomāt. Firmā, kura nodarbojās ar imigrācijas jautājumiem, noskaidrojām, ka par priekšrocību tiek atzītas angļu un franču valodas zināšanas. Taču es pratu vienīgi vācu valodu. Teicu, ka aši apgūšu vēl vienu valodu. Firmā to uztvēra skeptiski. Tomēr, kad pēc pusotra mēneša ierados firmā, apguvusi angļu sarunu valodu, viņi bija ļoti izbrīnīti un ieintriģēti. Jautāja, kā man tas izdevies. Es pastāstīju. Man piedāvāja vadīt nodarbības tiem, kuri kandidē izbraukšanai uz Kanādu, bet ir problēmas ar valodu. Nolēmu pamēģināt, un man izdevās. Tieši tad arī radās pirmā programma angļu valodas ievadkursa apguvei brīvdienās. - Un jūs izveidojāt savu firmu? Nē, tad es vēl strādāju bankā un ļoti baidījos, ka uzzinās par manu pašdarbību un es pazaudēšu darbu. Tādēļ kursus vadīju gandrīz „pagrīdē”. Pat tad, kad prese parādījās publikācijas, lūdzu, lai nemin manu uzvārdu. Tomēr paļāvība uz saviem spēkiem pakāpeniski pieauga. Tiesa, arvien grūtāk bija savienot karjeras izaugsmi bankā un kursu attīstību. Tad, lūk, kādā zinātniskā konferencē iepazinos ar profesoru no Sanktpēterburgas. Viņa bija ļoti nopietna un interesanta ātrlasīšanas izstrādne. Nolēmu iziet apmācības pēc šīs metodikas. Kaut kas man patika, bet šo un to gribējās mainīt gan pasniegšanas principos, gan arī pašā metodikā. Tad es ierosināju autoram noorganizēt kursus instruktoriem, lai būtu iespējams pasniegt patstāvīgi. Šāda grupa tika izveidota. Uz Sanktpēterburgu aizbraucam 30 cilvēki no visas bijušās Padomju Savienības. Taču rezultātā sertifikātus ieguva tikai trīs cilvēki. Es ļoti lepojos ar to, ka man ir metodikas autora izsniegts sertifikāts ar numuru 1.
Taču programmas, pēc kurām mācās mūsu klausītāji Rīgā, ir izmainītas, adaptētas vietējiem apstākļiem. Faktiski tās ir patstāvīgas, autorizētas izstrādes. Kursus vadu kopš 1995.gada, bet firma „Lando" reģistrēta 1998.gadā. Pašreiz mums ir 40 mācību programmas, apmācības notiek krievu un latviešu plūsmās, atsevišķi nodarbības notiek pirmskolas vecuma bērniem, bērniem līdz 12 gadiem, pusaudžiem un pieaugušajiem. - Kas ir tie, kas nāk uz jūsu kursiem? Galvenokārt tie ir veiksmīgi cilvēki, kuri vēlas kaut ko savā dzīvē mainīt. Piemēram, atnāk biznesmenis uz ātrlasīšanas (ātrā lasīšana) nodarbībām, bet pēc pabeigšanas saka: jā, es iemācījos ātrāk lasīt, bet ne gluži tāds bija mans mērķis. Cilvēks vienkārši paplašina horizontu, viņam atklājas jaunas iespējas. Bet ātrlasīšana - tas vienkārši ir objektīvs rādītājs tam, ka tagad tu spēj ātrāk apstrādāt jebkuru informāciju, un tev, kā izrādās, vēl ir tāds iekšējais potenciāls, ka atliek vien to attīstīt! Cilvēks sāk aptvert, kādā virzienā ejams tālāk.
Pēc mūsu nodarbībām klausītāji ir ieguvuši konkrētu rezultātu. Ir pietiekami daudz piemēru tam, kāpēc kursu pabeigšanas notiek karjeras kāpums. Atnāca sieviete, kura palikusi bez darba. Pēc divu nedēļu kursa viņa iesniedza CV Četrās dažādās firmās. Pēc pārrunām atklājās, ka tās visas pieder vienam liela holdinga vadītājam. Mūsu klausītāja ieguva izpilddirektora amatu. Nākamais priekšnieks teica, ka kritērijs, kas kalpojis par labu viņas kandidatūrai. bijis tas, ka viņa tik ātri visu aptverot un spējot pārslēgties sarunā, ka viņš pats ne vienmēr spējot tikt viņai līdzi. Viņam esot nepieciešami tieši Šādi darbinieki. Lieta arī vēl tāda, ka pēc kursu pabeigšanas rodas iekšējā pārliecība par saviem spēkiem: es to varu! Tie, kuri neko jaunu nevēlas, neies mācīties. Bet, ja cilvēks ir atnācis, tad tas jau ir signāls, ka viņš kaut ko vēlas, ka viņam ir mērķis un vēlēšanās, līkai nav sev pirms laika jāierobežo augstumu": augstāk es neuzkāpšu. Vēl viens piemērs. Uz nodarbībām atnāca 55 gadus veca sieviete un teica, ka diezin vai viņa savā vecumā varētu mainīt darbavietu. Pagāja nedēļa, un viņa jau sajuta rezultātu. Viņa stāsta: priekšnieks man kaut ko skaidro, bet es jau zinu „uz priekšu", ko viņš grib pateikt "Tas ir tik patīkami". Jūtu, ka esmu spējīga uz ko vairāk.

- Jā, rodas priekšstats, ka jūsu kursos notiek tāds kā dziļš izrāviens psiholoģiskā līmenī, atklājas slēptās iekšējās rezerves. Bez šaubām, notiek ļoti nopietns psiholoģiskais darbs. Bez tā gluži vienkārši nav iespējams iztikt. Nav iespējams cilvēkus pacelt virs iespēju līmeņa, ja viņi tam nav psiholoģiski gatavi. Tas var radīt bailes un neadekvātu reakciju. Jo sevišķi tādēļ, ka, piemēram, mūsu ātrlasīšanas kurss ir ļoti intensīvs, ir liela slodze. It sevišķi sākumā cilvēkiem nākas sevi pārvarēt. Taču, kad pēc dažām dienām nāk izrāviens, tas ļoti iespaido. Kā? Es spēju izlasīt un uztvert 900 vārdus minūtē? Tas taču neiespējami! Tomēr es to daru! Un jūtu, ka tā vēl nav galīgā robeža. Galvenais, nevajag baidīties no jaunām sajūtām, nesekot tam, kā tas tā izdodas. Citādi doma netiks līdzi lasīšanai un efekts samazināsies. Nav jāsaspringst un jādomā, ka viss nāk tikai ar lielu piepūli. Šajā ziņā vieglāk ir strādāt ar bērniem. Viņiem nav iepriekšējās negatīvās pieredzes, tāpēc viņi ir atvērtāki jaunās informācijas uztveršanai. Pieaugušajiem, kuriem liekas, ka viņi paši zina labāk, kā viņiem ērtāk iegaumēt, mēs iesakām uztvert nodarbības kā spēli, kā radošu procesu ar pozitīvu lāvu. Un allaž brīdinām: neuztraucieties, viens jums neliks atzīmes, bet strādāsim r. kamēr jūs iegūsiet rezultātus. - Ir tāds priekšstats, ka jums pašai ir psiholoģiskā sagatavotība. Jau 11 gadus es braucu uz starptautiskajam konferencēm par psiholoģijas problēmām uz Maskavu, Sanktpēterburgu, uz citām valstīm. Apgūstu literatūru, ietos ar metodikām, aktīvi nodarbojos pašizglītošanos. Taču, neapšaubāmi, ir nepieciešama arī izjūta. To labi zina profesionālie pasniedzēji. Līdz ar pieredzi nāk arī kaut kāda intuitīvā izpratne par to, kā mēgt mācību materiālu. Dažkārt to ir pat grūti izskaidrot. Tu vienkārši to zini un viss. Tādos gadījumos veidojas ļoti uzticības pilns kontakts ar auditoriju, un tad arī tiek panākts vajadzīgais rezultāts. Uz mūsu kursiem nāk kā vīrieši, tā arī sievietes. Taču interesanti, ka vīriešus vairāk saista ātrlasīšana, bet sievietes - ātrā iegaumēšana. Pie mums vēršas radoši, neordināri cilvēki. Esmu ievērojusi, ka kaut kādā gluži neaptveramā veidā grupas izveidojas tā, ka kopā sanāk cilvēki, kuri šķiet cits citam interesanti. Katra jauna grupa nav līdzīga iepriekšējai. Pasniegšanas procesam vienmēr ir savas nianses. Es arī pati attīstos līdz ar saviem klausītājiem. Pateicoties biznesam, man būtiski paīsinājies pazinu loks. Daži bijušie klienti ir kļuvuši par personīgiem draugiem. Tas ir brīnišķīgs izgudrojums. Notiek izeja uz nestāku saskarsmes līmeni, cilvēki apmājis ar enerģiju, uzlādē cits citu ar optimismu, labu noskaņojumu, ar ticību saviem spēkiem un iespējām. Tas ir tik svarīgi, jo sievišķi šobrīd, kad dzīve izvirza tik augstas prasības un ir tik pārpilna ar stresiem un emocionālām pārslodzēm. — Jūsu bizness šodien ir sakārtots un veiksmīgs. Kāda jaunas idejas jūs iedzīvināt? Mums bija mērķis atklāt pārstāvniecības visos Latvijas rajonos. Pašlaik mēs jau darbojamies 21 rajonā no 24. Esam izgājuši Krievijas tirgū, jo pieprasījums pēc mūsu izstrādēm ir pietiekami liets. Es ļoti priecājos, ka man izdevās nokārtot sava žurnāla SKOLA+ izdošanu. Mūsu galvenais orientieris - ģimenes vērtību, izglītības un sevis pilnveidošanas propaganda. Mēs piesaistām komentēšanai profesionālus psihologus. Bet tēmas mums ierosina mūsu klausītāji, vecāki, kuri atved uz apmācībām savus bērnus. Visu šo informāciju akumulējam un cenšamies risināt tēmas, kas daudzus satrauc. Kā izrādās, tādu lēmu ir ļoti daudz. Publikāciju plāns ir jau pusotram gadam uz priekšu. Tas nozīmē, ka radošās darbības lauks ir milzīgs. - Irīna, mēs taču sarunu pabeidzam ar to, ar ko aizsākām — ar ģimenes vērtībām. Tas pozitīvais lādiņš, ko saņēmāt bērnībā, jūs noteikti spārno arī tagad. Jā, tas tā ir. Esmu par ģimeni, par to, lai bērni redzētu savu vecāku, vecmāmiņas un vectētiņa saskarsmi, lai bērni redzētu piemēru un atdarinātu to, lai izdarītu pareizos secinājumus. Nav svarīgi, cik gadu ir cilvēkam. Svarīgi tas, vai viņā ir tā iekšējā uguntiņa, kas iededz jaunās sirdis. Jo tieši šādu siltumu un gaismu bērnībā man dāvāja mana ģimene. ATNĀCIET! JUMS PATIKS! Lando® – Ātrās iegaumēšanas skola
Izglītības un zinātnes ministrijas licence nr. 3360800220
Ātrlasīšana, ātra iegaumēšana, valodu mācīšana, zīmēšana, oratora māksla, psiholoģija
Rīga, A. Čaka iela 83/85 (atsevišķa savrupmāja pagalmā)
tālr. +371 67273009; mob. tālr. +371 29433553; fakss +371 67273010
RAKSTĪT VĒSTULI

WWW.LANDO.LV
www.skolaplus.lv – raksti vecākiem
www.poni.lv – materiāli nodarbībām ar bērniem
www.oratorika.lv – Oratora mākslas akadēmija. Oratora mākslas kursi Rīgā. Strādājam no 1999. gada. Mēs piedalījāmies 10 Eiropas projektos. Tikai pēdējā projekta ietvaros mācībās piedalījās 2652 cilvēki no Latvijas Republikas 21 rajona.
Grāmatu sērija "Viena klase - vienā dienā"®
- Ir izdotas 16 grāmatas.
Attēlā – mūsu ofiss Rīgā. NOFORMĒT PIETEIKUMU

Jaunumi

Pievienojieties tagad Facebook

 

 

 

logo 2 3 1

 

 

Licencēts mācību centrs LANDO

LR IZM Lic. Nr. 3360800220

Kontakti

 

   Rīga, A. Čaka iela 83/85
 
  +37167273009, +37129433553
 
Pierakstīties jaunumiem